Huono aamu. Ihan pirun huono aamu. Viimeinen aamu täällä ja sitten menin näkemään vielä (ärsyttäviä) unia! Heräsin taas omia aikojani 9.18, vaikka äitipuoli oli luvannut taas herättää 9.30. Että ehdittiin katsoa Solsidan ennen tämän töihin lähtöä. :D
Heräsin syvästä unesta, jossa oli rappukäytävä, kirjeitä, naapureita ja "en halua päästää sinua elämästäni".
Unia juu ei ehkä tarvitsisi ottaa niin vakavasti, mutta olen tavattoman huonolla tuulella. Tulee mieleen yksi Frendien jakso. Phoebe on vihainen Rossille ja ärhäntelee tälle. Ross on ihmeissään ja lopulta selviää, että Phoebe oli vihainen, koska Ross oli tehnyt jotain ilkeää tämän unessa.
Maailman omituisinta herätä ja huomata, että kaikki on toisin - oman pään sisällä. Se että on ollut järjestys ajatuksilla ja normaali olo. Yhtäkkiä ei enää ole sitä. Ei oikein tiedä, että miten sitä olisi. Juoksisiko (lenkillä) karkuun ajatuksia vai hyppäisi taas tulta päin ja katsoisi kuinka kauan (mielenterveys) kestää. Viimeksi jätin asian sikseen, koska huomasin ajattelevani kaikkea muuta. Istuin kesäpäivänä penkillä ja ajattelin, että minusta tuntuu tyhjältä, eli normaalilta. En ollutkaan enää ihastunut! En ole nytkään.... kai. Tämä on vain väliaikainen outo mielentila tuo pirun unen vuoksi.
Keskityn järkevämpiin juttuihin, kuten töihin ja kouluun sekä harrastuksiin. Palvelutalon kahvihetkiin ja kummitätinä olemiseen. Töissä järjestetään juhlat ja haluan olla päävastuussa niistä.
Ja ajattelin aloittaa lenkkeilyn uudelleen, nyt kun Pohjanmalla olin juoksemassa kahtena iltana. Se teki oikein hyvää mielelle. Äitipuolelle totesin, että juoksin karkuun (Twin Peaksin) Bobia sekä isoäitiä. En halua lisätä listalle vielä yhtä nimeä, johon voin oikeasti törmätä lenkkipolullani. Säikähtää taas ja päästää ihmeellisen huudahduksen. "Ääääääöööööäääaaaaaa" "Säikyttelenkö mä?" "Nojoo!"
Juoksen ja olen syömättä. Lihapullatkaan eivät maistu. Luulin loman auttavan ruokahaluun, mutta paskanmarjat. Iho oireilee taas. Näytän värihäiriöiseltä pandalta. Mikään rasva ei auta. Nämä vain tulee ja menee.
En ole kokenut tällaista ahdistusta vähään aikaan. Ahdistaa, että junan lähtöön on vielä monta tuntia. Ahdistaa istua junassa monta tuntia. Kotona kaikki hyvin, mutta ahdistaako sielläkin? Huomenna paluu arkeen ja töihin ja harrastuksiin ja elämään ja ARGH. Voisinko jäädä vain tänne Pohjanmaalle? Neljä päivää ei riitä mihinkään stressin ja ahdistuksen poistossa. Ahdistaa vain enemmän, kun on palaamassa kotiin.
No, kuukauden päästä Turkuun yhdeksi vuorokaudeksi. Siellä ei ahdista.