tiistai 17. toukokuuta 2011

Käheää

Huh hei, 13 tunnin juhlimisen jälkeen olo on kuin olisi nähnyt pitkää unta.

Kaverit tulivat sunnuntaina kisakatsomoon. Täytyy tunnustaa, että Ruotsin maalin jälkeen aloin olla myytyä naista. Hitto vie sitten niitä maaleja alkoi tulla ja voitto tuli kotiin! Tuntuu hassulta olla osana tämmöistä historiallista tapahtumaa.

"Leijonat tulee neljältä Helsinki-Vantaalle ja kahdeksalta Kauppatorille."
"Mennäänks? Hitto vie, mennäänks?!"
"TOTTA KAI MENNÄÄN!"

Itse tapahtuma oli ihmisiä täynnä ja jotenkin suloista yhteishenkeä. Huudettiin pelaajien nimiä äänet käheäksi ja tilaisuuden jälkeen ajateltiin Tuomiokirkolle mennä kuoharia maistelemaan. Olikin aika tuuri, koska Leijonat ajoivat Aleksanterinkatua pitkin Teatterille, eli satuttiin just oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan. Siinä se niiden bussi oli kahden metrin päässä ja pelaajat n. neljän metrin korkeudessa.. (Lätkänpelaajat näyttää muuten ihan samalta livenä kuin kuvissa, että siinäs yrität valita lätkäjätkää.) Yksi pelaaja (ei lätkäjätkä-listalla) katsoi suoraan silmiin ja vilkutti. :D

Salaisuus tosiaan paljastui (siitä joskus myöhemmin lisää) ja jouduin koomiseen tilanteeseen kirkonportailla. Tilanteen jälkeen vakava keskustelu ja lähdettiin kävelylle. Koominen tilanne meinasi uusiutua, mutta saimme kuulla vain huhun. Huhu sai meidän juoksemaan Aleksanterinkatua alas pari korttelia.

"Mikäs teistä tulee isona?"
"Ei mitää hajua..."
"Lätkävaimo. Musta ainakin tulee lätkävaimo."

Päädyttiin biljardimestaan, istuttiin yhtäkkiä seitsemän miehen kanssa ja sitten aloin haukotella. Minut lahjottiin jäämään, nähtiin känninen kirjailija, vaihdettiin baaria ja kaduin jäämistäni 2/3 osaa ajasta. Ei ole minun paikkani ei... Paitsi jos tulee Rähinä-räppiä!

Istuin viideltä Rautatieasemalla ja kuuntelin Maija Vilkkumaata. Viereeni istui Leo Komarovin ja Teemu Lassilan sekoitus Tampereelta. Kävimme henkeviä keskusteluja. Hän haluaisi muuttaa ihmisten asenteen elämää kohtaan. "Elämä on niin ennaltasuunniteltua! Pitäis olla spontaani!" Minä kannustin häntä, mutta totesin itseni oman elämäni suhteen kontrollifriikiksi. Kotona olin kuudelta. Suuntasin suihkuun. Hankasin leiman pois kädestä. Join kupin teetä selaillessani nettilehtien kuvat.
Oma elämä on ollut katkolla lätkähuuman vuoksi, mutta kyllä tämä taas tästä.

Äiti: "No näitsä Ruudun?"
Birdie: "Joo, näin näin."
Äiti: "Näitkö sä nyt sit unia siitä?"
Birdie: "No eeen, mä näin unta Lepistöstä."

torstai 12. toukokuuta 2011

Ihanat Leijonat ihanat!

Tänään on Suomi - Norja-ottelu. Aamu alkoi kun luin uutisen, että Suomen joukkueen kapteeni on (kuulemma) Suomen tavotelluin poikamies. Päätin nyt viimein etsiä Ylen sivuilta ne parhaimmat pelaajat. Voidaan laittaa vaikka äänestys, että kuka olis paras NHL-mies, hahah (Tosin kaikki noista ei pelaa NHL:ssä mutta on hienompi sanoa 'NHL-mies' kuin 'lätkäjätkä') Ensiksi tyypin kuva, sittten faktat ja sitten omat kommentit. Valitsin tähän nyt seitsemän pelaajaa, krhm, tarkotus oli valita viisi, muttahhh...

Aloitetaan tuosta "tavoitelluimmasta poikamiehestä". Kapteeni Mikko "Sakun pikkuveli" Koivu. Pelinumero 9, pelaajapaikka hyökkääjä, pituus 190 cm ja tienesti viiden vuoden sisään 50 miljoonaa dollaria. Ikä on 28 vuotta ja horoskooppimerkki on kalat. Pelaa NHL-liigassa.
Okei, plussana on ehdottomasti tuo pituus ja palkka! Noi silmätkin tossa kuvassa on ihan jees ja hiukset on kivat. Pelaajataidot on kanssa ihan ookoo. Miinuksena pidän sitä, että haastatteluissa Koivu vaikuttaa vähän pökkelöltä ja kuivalta.

Leo Komarov. Pelaajanumero 71, pelaajapaikka hyökkääjä, pituus 180. Ikä on 24 vuotta ja horoskooppimerkki on vesimies. Pelaa KHL-liigassa.
Näin Komarovin studiohaastattelun ja tykästyin jotenkin semmoseen rentoon olemukseen. (Toi kuva ei muuten ole hyvä!) Hiuksetkin oli kivasti pystyssä. Mertaranta myös kertoi, että Komarov osaa montaa eri kieltä. Pelityyli on aggressiivinen ja sehän on kiva juttu, hehe!

Antti Pihlström. Pihlström on hyökkääjä, pelaajanumero on 40, pituus on 180 cm. Pelaa SM-liigassa. Ikä on 27 vuotta ja horoskooppimerkki on skorpioni.
Tuo on pakko laittaa, koska tuo kuva saa minutkin nauramaan! (EHKÄ noilla vaaleilla kutreillakin on jotain tekemistä...) Pihlströmillä on perhe (kaksi lasta) eli en nyt ihan tosissani tuota kultakutria katsele. Pelityyli on muuten tosi vauhdikas. Pihlström (lempinimeltään Wikipedian mukaan muuten Pillu......) vetää varmaan energiajuomaa lavallisen ennen matsia.

Ossi Väänänen, puolustaja, pelaajanumero 4. Pituus on 191 cm, ikä on 31 vuotta ja horoskooppimerkki on leijona. Peliseurana Jokerit, eli pelaa SM-liigassa.
Väänäsen haastattelun jälkeen olin ihan, että onpas hyvä tyyppi! Iso miinus tuosta peliseurasta. Niin ja iästä. Ehkä... Tai joo.

Mikael Granlund (lausutaan urheilutoimittajien mielestä Miiikkael Graaaanlund). Pelaajapaikka on hyökkääjä, pituus 178 ja ikä on 19 vuotta. Peliseura on tällä hetkellä HIFK, eli SM-liiga. Lähtö NHL-liigaan on kuitenkin lähitulevaisuudessa, horoskooppimerkki on kalat.
Heräsin puolisen vuotta siihen Urheiluruudussa lauseisiin "vuonna 1992 syntynyt, HIFK:ssä pelaava, NHL-tulevaisuus, taitava pelaaja" Tietysti samanikäisyys on plussaa, pituus on miinus. Hiukset on myös miinus, mut silmät on kivat.

Tuomo Ruutu, pelaajapaikka hyökkääjä, pelinumero 15, pituus 185, horoskooppimerkki on vesimies, ikä 28 vuotta. Pelaa NHL-liigassa. Tienasi pari vuotta sitten vuoden aikana 3 miljoonaa. Seurustelee Iltalehden mukaan.
Ruutu on (epä)virallisesti mun suosikki viime vuodesta asti. Saattoi johtua, että näin vuosi sitten toukokuussa unta, että olin Karibialla lomalla Tuomon kanssa... Pelityyliltään Ruutu on rymistelevä. Haastatteluissa rempseä. Meidän äidinkin hyväksymä. Pituus plussaa, palkka plussaa, silmät plussaa, peliseura plussaa.... Seurustelu ei ole plussaa.

Sami Lepistö, puolustaja, pelinumero 18, ikä 26, horoskooppimerkki vaaka, pelipaikkana NHL, pituus 184 cm. Jari Kurri on kuulemma Lepistön kummisetä. MTV3:n mukaan sinkku.
Mun varasuosikki, jos alan mököttää Ruudulle. On ollut syöttämässä maaleja näissä kisoissa. Haastatteluja en ole nähnyt... Silmät on kivat, hiukset on kivat, pituus on plussaa, NHL-ura on plussaa...

Onkos teillä ketään suosikkeja noista tai muualta? :) Tänään taitaa olla vähän hankala nähdä tuota matsia vaikka tahtoisiiiiiiiin. Tässä on tämä viikko aikaa nyt tarkistella Leijonia ja sen jälkeen kesä aikaa pohtia tuota valintaa. Ensi vuonna vois sitten olla juhannushäät. Uudenvuodenaattona kihloihin! JOOOO <3

(Kirjottaja viettää liikaa vapaa-aikaansa pilvilinnoissa.)