Tervehdys Pohjanmaalta! Toinen kokonainen päivä menossa ja ihanaa on. Pää tyhjä ja kroppa rentona.
Täällä on vähän alle vuoden vanha koiruli, jota olen ulkoiluttanut lukemisen ohella. Olen lueskellut TB-kirjoja sekä yhden Vares-dekkarin. Eilen kävin puolen tunnin juoksulenkillä ties kuinka pitkän tauon jälkeen. Minusta ei ole siihen, että aloittaisin kävelyllä, siirtyisin hölkkään ja sitten vasta juoksuu. Siinä kestäisi pieni ikuisuus. Alan heti juosta, jonkin ajan päästä jaksan juosta enemmän ja enemmän. Jos tästä kehkeytyy nyt oikein tapa. Hyvältä se ainakin tuntui. Tänään on erittäin syvät vatsalihakset kipeät, mutta sekin on jotenkin kivaa. :D
Täällä joutuu käymään salaa tupakalla. Isä ja äitipuoli kyllä polttavat, mutta eivät missään nimessä hyväksyisi minun polttamista. Niinpä käyn kävelyllä ja poltan yhden tupakan. Nyt kun olen yksin seuraavat puoli tuntia, uskalsin käydä terassilla tupakalla. Puolipuolisisarukset tietävät tupakoinnistani ja naureskelivat kesällä, että kävinkö oikeasti metsässä salatupakalla. Nojoo-o. Eihän täällä tule nyt poltettua kuin yksi tai kaksi tupakkaa päivässä ja ihan hyvin pystyn olemaan. Se on vain - valitettavasti - sellainen tapa. Huomasin kyllä, että kun vuosi sitten aloitin niin se johtui kriisitilanteesta. Sairasloma ja koiran kuolema yms yms.
Eilen täällä piipahti isoisä. Kertoi että isoäiti on menossa huonoon kuntoon fyysisesti. En tiedä, kuinka tähän tulisi reagoida.
Mutta eipä tässä muuta tällä erää. Pitää neuvotella junalipuista tänään, keskiviikkona palaann "sivistyksen" pariin. Tänään menen puolipuolisiskolle sekä hänen poikaystävälleen. Pääsen puhumaan taas ruotsia, jee jee!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti