Hommahan on näin, että vietin ensimmäiset 9,5 vuotta elämästäni keskellä Pohjanmaata. Siellä rakensin majoja kavereiden kanssa ja söin Berliininmunkkeja (ne kuuluu kirjottaa isolla, koska ne ovat nam nam nam) yhdessä tietyssä kahvilassa.
Olen käynyt kotikaupungissa muutaman kerran tämän kymmenen vuoden aikana, mutta ne ovat olleet pikavisiittejä. Kuitenkin tuo kaupunki on usein unissani ja terapeutti on kysynyt varmaan neljä kertaa, että miksen mene käymään kotikaupungissa. Noh, Turun jälkeen ajattelin lähteä hiihtolomalla jonnekin ja mieleen tuli kotikaupunki. Nyt ilmeisesti olen sitten lähdössä sinne ylihuomenna junalla. Alkoi jännittää. Ihan pirusti.
Isovanhemmat asuvat Keski-Suomessa, mutta heillä on pieni kaksio kotikaupungin laidalla, noin 3 kilometrin päässä keskustasta. Siellä on kuulemma kasa muuttolaatikoita, mutta myös nukkumismahdollisuus, sauna ja keittiö. Sinne majoitun sitten viikoksi. Isoisän kanssa hoidettiin tänään avainasiat kuntoon. Huomenna hoidan raha-asiat ja sitten se onkin lauantai ja aika astua junaan. En kuitenkaan uskalla vielä juhlia kunnolla tätä lomareissua, koska viime syksynä suunniteltu mummola-reissu peruuntui 16 tuntia ennen lähtöä... Juhlin vasta sitten, kun junaliput ovat kädessä.
(Pieni sivuhuomautus: Kerroin tänään, että odotan innolla jo paluuta kotiin, koska on varmasti ihana kuulla junassa se "Saavumme Helsinkiin"-kuulutus. Sanoin terapeutille: "Tällä kertaa se on varmasti kivaa, mutta Turusta palatessa ei ja aloin vaan mököttämään..." Terapeutti siihen: "Voi, kyllä sun on päästävä sinne Turkuunkin taas." Minä: "Joo... Mulla on ikävä sitä jokea.")
Loppuun vielä viisi asiaa, joita ette (ehkä) minusta tienneet. Sen jälkeen hiljenen ja palaan asiaan ehkä Pohjanmaalla tai sitten reilun viikon päästä palattuani kotiin. :)
1. Olen seissyt TOSI lähellä Mikael Granlundia. Hahahaha. Tämä tapahtui viime joulukuussa.
2. Kyynärpäitteni iho on siitä omituinen, että se näyttää aina likaiselta. Tai se on siis todella tummaa. Isoäiti on muutamaan otteeseen harjannut ihoani kynsiharjalla, koska on luullut siinä olevan todella likaa. :D
3. Rakastan yhtä FST5-kanavan kokkiohjelmaa. Sillä on monta nimeä: Spice med Price, Veljekset keittiössä tai Mat med Bröderna Price. He käyttävät järkyttävästi voita ja kertovat huonoja vitsejä ruoanlaiton ohella. Ruoatkin näyttävät hyviltä!
4. Rakastan Soneramiestä.
5. Päässäni soi aina aamuisin joku random kappale, jota en ole aikoihin kuunnellut. Eilen aamulla se oli Veronica Maggiota, sitä edellisenä Nuori ja Kaunis.
HEJHEJ
Toivon kovasti, että sun reissu onnistuu eikä peruunnu! ♥
VastaaPoistaMulle tulee tosta Soneramiehestä ekana mieleen yksi työpaikallani käyvä Soneramies, siis joku tyyppi, joka asentelee siellä vissiin jotain internetyhteyshommeleita. :D Sitten tulee mieleen se Soneran mainoksissa oleva tummatukkainen mies, joka selittää Spotifysta. Se on aika ihana. ;D Sitäkö tarkoitat? :)
Toivottavasti sulla on kiva loma. :) Itse karistan Pohjanmaan pölyt (tai siis lumet) jaloistani viikon päästä ja suuntaan Lappiin lomailemaan. Liian pitkäksi aikaa.
VastaaPoistaVarpaat "vähän" jäätyi, mutta niin.. :D
VastaaPoistaOIKEIN MUKAVAA LOMAA!!! :))))